9 Tipuri de Cuvinte Cheie SEO care Convertesc

Cuvintele cheie sunt primul pas spre o campanie SEO de succes. Iar când ai finalizat optimizarea SEO în mod corect, atunci va apărea traficul rezultat din căutări organice.

TRAFIC => POTENȚIALI CLIENȚI => CONVERSII => PROFIT

În realitate, există foarte multe discuții și controverse legate de cuvintele cheie, dar cum putem sa știm ce cuvinte cheie să alegem atunci când facem o cercetare de piață? Ce cuvinte cheie trebuie să alegem ca să ne asigurăm că optimizarea SEO este relevantă și ne aduce rezultatele dorite?

Important este că trebuie să selectezi cuvinte cheie diferite pentru ați da posibilitatea să targetezi audiențe diferite, în fiecare etapa. În acest fel, poți atrage o audiență mai mare, iar șansele ca aceasta să se convertească în clienți, cresc exponențial.

Dar înainte să ajungem acolo, haide să vedem câte tipuri de cuvinte cheie există.

În acest articol, vom descrie 9 tipuri de cuvinte cheie care sunt esențiale ca apoi să poți profita de avantajele diferitelor tipuri de cuvinte cheie pentru a optimiza cu adevărat paginile tale web.

  • Cuvânt cheie de tip short-tail (scurt)
  • Cuvânt cheie de tip long-tail (lung)
  • Cuvânt cheie de tip short-term fresh (proaspete)
  • Cuvânt cheie de tip long-term evergreen
  • Cuvânt cheie care definește un produs
  • Cuvânt cheie care definește clientul
  • Cuvânt cheie GEO-Targetat
  • Cuvânt cheie de tip LSI (Semantică Latentă)
  • Cuvânt cheie care targetează intenția

1. Cuvânt cheie de tip short-tail (scurt)

După cum sugerează și numele, cuvintele cheie short-tail sau scurte, sunt cuvinte cheie care sunt alcătuite din trei sau mai puține cuvinte. Uneori acestea sunt denumite și cuvintele cheie de cap.

De obicei, cuvintele cheie cu coada scurtă au un volum imens de căutare, dar sunt, de asemenea, și extrem de competitive. Audiența,  utilizează acest tip de cuvinte cheie atunci când se află la primul pas în căutare. Din acest motiv este foarte dificil să identificăm intenția clară de căutare pentru cuvintele cheie de tip short-tail, deoarece acestea tind să fie foarte generale.

Putem lua ca examplu atunci când cineva caută „lamaie”, este posibil să caute ce vitamine sunt furnizate de o lămâie sau cât de multe calorii are o lămâie. Aceste cuvinte cheie nu se convertesc bine din cauza dificultății de a se potrivi cu intenția căutătorului.

Caracteristici:

  • volum de căutare ridicat
  • rată competitivă ridicată
  • intenție de căutare generală
  • rată de conversie foarte scăzută

Este recomandat sa îl utilizezi ca pe un cuvânt cheie care apare în mod consistent pe întregul website. Dacă cuvântul cheie short-tail care apare în mod constant pe website-ul tău este „lamâie”, acesta oferă motorului de căutare un semnal puternic că acesta este punctul tău forte.

2. Cuvânt cheie de tip long-tail (lung)

Cuvintele cheie de tip long-tail sau lungi sunt alcătuite din mai mult de 3 cuvinte. Ele sunt de obicei mult mai specifice decât cele de tip short-tail sau scurte. Acestea au un volum de căutare mult mai mic comparativ cu un cuvânt cheie short-tail, dar în același timp sunt mult mai puțin competitive.

Cel mai important lucru pe care trebuie să îl cunoşti despre un cuvânt cheie de tip long-tail, este că poți indentifica cu ușurință intenția de căutare.

Să aruncăm o privire la un exemplu, „apă minerală dorna la sticla de 1l”. Acest lucru înseamnă, că utilizatorul, cu siguranță caută website-uri care vând această apă minerală.

Mai mult de atât, atunci când utilizatorii fac căutări folosind acest tip de cuvinte cheie lungi și detaliate, aceștia sunt de obicei gata să facă o achiziție!

Caracteristici:

  • volum de căutare scăzut
  • rată competitivă scăzută
  • intenție de căutare specifică
  • rată de conversie ridicată

Este recomandat sa îl utilizezi pe paginile vizate, în special pentru paginile de produs și blog.

Poți utiliza platforma GoogleAds Keyword Planner pentru a descoperi cuvinte cheie de tip long-tail relevante pentru website-ul tău și pentru a determina competiția acestora.

3. Cuvânt cheie de tip short-term fresh (proaspete)

Atunci când te gândești  la cuvinte cheie de tip short-term fresh sau proaspete, trebuie să te gândești la ceva care este sugerat recent sau este în trend. Cele mai bune exemple  de cuvinte cheie proaspete sunt titlurile de filme apărute recent, ca de exemplu „The Avengers: Infinity War’.

După cum poți vedea în exemplul de mai sus, volumul de căutare a atins punctul culminant
în perioada lansării filmului, dar scade brusc după.

Poți beneficia de un volum exploziv de căutare al unui cuvânt cheie proaspăt pentru a atrage mai multe vizite organice, dar fi pregătit pentru o scădere dură după ce trend-ul a trecut.

Caracteristici:

  • volum de căutare exploziv
  • rată competitivă aproximativ medie (în funcție de caz)
  • intenție de căutare specifică
  • rată de conversie ridicată

Este recomandat sa îl utilizezi atunci când ai conținut care este foarte actual și în trend.

4. Cuvânt cheie de tip long-term evergreen

Cuvintele cheie de tip long-term evergreen sunt cele care sunt relevante tot timpul. Volumul de căutare poate fluctua dar nu vor exista niciodată schimbări extreme.

Ideea este că poți fi sigur că din momentul în care vei publica ceva care este concentrat pe un cuvânt cheie evergreen până, să spunem, doi ani mai târziu, acest cuvânt cheie, încă îți va atrage trafic și utilizatori care doresc sa îți citească conţinutul.

Deci, pentru conţinutul care este concentrat pe cuvântul cheie evergreen, trebuie să vă asigurați că tema este una de durată și această informație va fi validă și peste câțiva ani, sau mai bine, actualizați-l cel puțin o dată pe an.

Vizualizările nu vor fi explozive, dar vor fi consecvente. Înmulțește aceste view-uri cu o perioadă de timp îndelungată, și îți vei da seama că vei avea parte de un trafic consistent doar cu această parte de conţinut.

Conținutul care are la bază cuvinte cheie de tip evergreen, tinde să fie educativ și informativ. Aminteșteți acest lucru în cazul în care deții o informație care este de valoare și te poate clasa ca o autoritate în domeniul tău. Cu cât deții mai mult conținut educativ, cu atât îți va crește autoritatea în domeniul tău, iar astfel și motoarele de căutare te vor clasa în top.

Caracteristici:

  • volum de căutare moderat
  • rată competitivă medie
  • intenție de căutare specifică
  • rată de conversie ridicată

Este recomandat sa îl utilizezi pentru a realiza postări detaliate, educative și informative, care pot fi actualizate în mod regulat și rămân valide pentru o perioadă îndelungată de timp.

Un exemplu de cuvânt cheie de tip evergreen și cu un volum de căutare consistent,
este „Search Engine Optimization” (SEO)

5. Cuvânt cheie care definește un produs

Aceste sunt cuvintele cheie care au menirea de a explica și descrie produsul tău. Utilizatorii care caută folosind un cuvânt cheie care definește, caută ceva foarte specific, iar tu poți avea exact ceea ce ei caută sau nu.

În mod normal când aceștia folosesc acest tip de căutare, sunt în stadiul incipient al achiziției, iar în această fază, tot ceea ce ei mai au nevoie pentru a da click pe checkout, este informația finală care să îi determină să facă acest lucru.

Deci nu uita, când folosești cuvinte cheie care definesc un produs, încearcă să fi cât mai detaliat.

Acest lucru este ușor de realizat. Cea mai bună modalitate pentru a realiza acest lucru, este sa îți faci o listă cu toate produsele pe care le ai la vânzare, și sa scrii în dreptul lor câte o descriere detaliata. Apoi, din această descriere, alege două cuvinte cheie fundamentale, și adaugă-le în titlul produsului.

Caracteristici:

  • volum de căutare scăzut
  • rată competitivă scăzută
  • intenție de căutare specifică
  • rată de conversie ridicată

Este recomandat sa îl utilizezi pe paginile tale de produse pentru a iesi în evidență față de competitori și să te potrivești cu intenția de căutare a clientului.

6. Cuvânt cheie care definește clientul

Ți-ai definit deja publicul targetat? Nu?

Încearcă să îți imaginezi și să vizualizezi publicul căruia website-ul tău se adresează și creează în mintea ta un profil imaginar. Este simplu.

Sunt bărbați sau femei? Care este vârsta lor? De unde sunt? Cu ce se ocupă?

Cu cât poți fi mai detaliat în legătură cu aceste aspecte, vei deține cu atât mai multe informații care le poți folosi în avantajul tău.

Un exemplu de cuvânt cheie care definește clientul este „mecanic auto”

În cazul în care dorești să atragi trafic prin folosirea de cuvinte cheie care definesc clientul, iar site-ul tău deține informații sau produse de care aceștia sunt interesați, vei putea folosi ca şi cuvinte cheie, de exemplu: „salopetă industrială pentru mecanic auto”

De asemenea, poți lua în considerare utilizarea mărturiilor clienților pentru a construi o narațiune despre felul în care produsul tău le aduce beneficii. Acest lucru va ajuta la construirea unei credibilități mai bune și va familiariza cititorii care împărtășesc profiluri similare.

Caracteristici:

  • volum de căutare scăzut
  • rată competitivă scăzută
  • intenție de căutare specifică
  • rată de conversie ridicată

Este recomandat sa îl utilizezi pentru a crea un sentiment că produsul este făcut special pentru clienții tăi.

7. Cuvânt cheie GEO-Targetat

Prin folosirea cuvintelor cheie de tip GEO-Targetate, poți viza un anumit cartier, oraș, stat sau chiar o țară. Acest lucru este util în special pentru întreprinderile locale mai mici care doresc să atragă clienții locali.

Cum pot obține cuvinte cheie GEO-Targetate? Ei bine, acest cuvant cheie, este probabil cel mai simplu cuvânt din această listă. Simpla locație și domeniul de activitate al afacerii tale pot construi aceste cuvinte, ca de exemplu „atelier auto calea victoriei bucurești”.

S-ar putea să ai deja adresa afișată pe website sau în bara laterală, dar inserarea ei în conținut poate face o mare diferență.

Caracteristici:

  • volum de căutare scăzut
  • rată competitivă scazută
  • intenție de căutare specifică
  • rată de conversie ridicată

Este esențial sa îl utilizezi în cazul în care deții o afacere locală.

8. Cuvânt cheie de tip LSI (Semantică Latentă)

Cuvintele cheie de tip LSI sau cu Semantică Latentă, sunt cuvinte cheie tematice care sunt strâns legate de cuvântul cheie principal.

Să aruncăm o privire.

Cuvântul cheie principal este „lamaie”, cuvintele cheie de tip LSI ar putea fi: „ceai de lămâie, lamaie organică, nutriție de lamaie etc.”

Pentru a obține un cuvânt cheie de tip LSI, trebuie mai întâi să te decizi cu privire la cuvântul cheie principal. Cuvintele cheie de tip LSI sunt utile într-un sens în care puteți crea subiecte pentru a se potrivi unei teme largi și pentru a viza toate aspectele subiectului, ce au la bază un cuvânt cheie rădăcină.

Acest cuvânt cheie este ideal pentru crearea conținutului sau a postărilor de blog.

Totuși, cuvântul cheie de tip LSI, nu este ușor de obținut, iar pentru aceasta, poți consulta secțiunea de căutare sugerată pentru a îți face o idee despre ce cuvinte cheie sunt relative în acest caz. Vezi imaginea de mai jos:

O altă modalitate de a identifica cuvinte cheie de tip LSI este folosirea platformei LSIGraph care este gratuită.

Caracteristici:

  • volum de căutare scăzut
  • rată competitivă scăzută
  • intenție de căutare specifică
  • rată de conversie ridicată

Este recomandat sa îl utilizezi pentru a amplifica semnalul de clasare pentru cuvântul cheie principal pe motoarele de căutare și pentru crearea de conținut.

9. Cuvânt cheie care targetează intenția

Când un utilizator efectuează o căutare, intenția acestuia se va clasa în următoarele trei categorii:

  • Informațional

Utilizatorii doresc informații generale despre un anumit produs sau subiect. Deci, utilizează cuvinte cheie cum ar fi „avantaje, modalitățile prin care, cum să, etc.” Aceste cuvinte cheie tind să apară în conținutul informațional destinat educării cititorului. Poți, de asemenea, să utilizezi și „cum, unde sau cine” pentru a-ți construi conținutul informațional.

  • Comercial

Utilizatorii cu intenție comercială sunt mai serioși în ceea ce privește cumpărarea. Prin urmare, utilizează cuvinte cheie precum specificații, data de expirare, locul de origine, taxa de expediere etc., pentru a oferi informații cât mai clare și specifice produsului.

  • Tranzactional

Acesta este ultimul pas înainte ca un utilizator să trimită o comandă, în acest moment compară produse din mai multe magazine și încearcă să obțină cea mai bună ofertă. Utilizează cuvinte cheie precum acestea „cel mai bun preț, reducere, cea mai bună calitate, garantat, fără rambursare etc.” pentru a face clientul să se simtă comfortbil să cumpere de la tine.

Astfel am determinat 9 tipuri de cuvinte cheie: short-tail, long-tail, short-term fresh, long-term evergreen, ce definește un produs, care definește clientul, GEO-Targetat, de tip LSI și care targetează intenția. Toate aceste cuvinte cheie au puterea lor specială, și te vor ajuta sa îți selectezi target-ul în mod corect.