Termeni folosiți în Digital Marketing

Acest dicționar vă oferă explicații detaliate și definiții ale termenilor, expresiilor, acronimelor și abrevierilor legate de Digital Media.

Dicționar

  • A/B testing – o metodă în cercetarea de marketing în care variabilele într-un scenariu de control sunt modificate și strategiile alternative supuse acestora sunt testate, pentru a îmbunătăți eficacitatea strategiei de marketing finale.
  • Above the fold – secțiunea unei pagini Web care este vizibilă fără defilare.
  • Ad blocking (blocarea anunțurilor) – blocarea anunțurilor web, de obicei imaginea în anunțurile grafice pe web.
  • Ad Extensions (extensii de anunțuri) – Plicuri suplimentare de informații care pot fi adăugate în anunțurile Google Adwords, inclusiv recenzii, adrese, prețuri, descrieri, descărcări de aplicații, sitelinkuri și clic-pentru-apel. Extensiile de anunțuri ajută agenții de publicitate să creeze anunțuri mai bogate și mai informative care să ia mai multe proprietăți pe pagină, ceea ce duce, în general, la creșterea ratei de clic.
  • Ad network- o grupare de site-uri web sau de proprietăți digitale (cum ar fi aplicații) în care pot apărea anunțuri. De exemplu, Google are 2 rețele publicitare: rețeaua de căutare (anunțurile text care apar în rezultatele căutării) și rețeaua de display (anunțurile imagine care apar pe milioane de site-uri care au parteneriat cu Google).
  • Ad space (spațiu publicitar) – spațiul dintr-o pagină Web disponibilă pentru reclame.
  • Add URL – (consultați Prezentarea motorului de căutare)
  • Adsense (Google Adsense) – o platformă Google care permite site-urilor web să câștige bani prin publicarea anunțurilor din rețeaua Google pe site-ul lor.
  • Advertising network (rețeaua de publicitate) – o rețea care reprezintă numeroase site-uri web care vând publicitate, permițând cumpărătorilor de publicitate să ajungă la audiențe relativ ușor prin cumpărături de tip “run-of-category” și “run-of-network”.
  • Adwords (Google Adwords) – Un program deținut de Google care este utilizat de agenții de publicitate pentru a plasa anunțuri pe paginile cu rezultate ale căutării Google, pe YouTube și pe site-urile rețelei publicitare Google. Adwords este platforma principală pentru publicitatea PPC.
  • Affiliate – editor / vânzător într-o relație de marketing afiliat.
  • Affiliate Manager (manager afiliat)- o persoană responsabilă de gestionarea unui program de afiliere online pentru un comerciant afiliat.
  • Affiliate marketing (marketing afiliat) – împărțirea veniturilor între agenții de publicitate / comercianți online și editorii / vânzătorii online, prin care compensarea se bazează pe măsuri de performanță, de obicei sub formă de vânzări, clicuri, înregistrări sau un model hibrid.
  • Affiliate merchant (comerciant afiliat) – agentul de publicitate într-o relație de marketing afiliat.
  • Affiliate network (rețeaua afiliată) – un intermediar cu valoare adăugată care furnizează servicii, inclusiv agregare, pentru comercianții afiliați și afiliații afiliați.
  • Affiliate software – software care oferă, cel puțin, urmărirea și raportarea acțiunilor de declanșare a comenzii (vânzări, înregistrări sau clicuri) de la linkurile afiliate.
  • Alexa (Amazon Alexa) – Dispozitivul de asistent acasă al Amazonului care folosește comenzi vocale pentru a face diverse lucruri, cum ar fi: redarea muzicii, răspunsul la întrebări, actualizarea timpului și multe altele. Căutarea vocală devine din ce în ce mai interesantă pentru industria SEO, deoarece mai mulți oameni folosesc dispozitive precum Alexa în locul computerelor pentru căutări.
  • Algorithm – Un proces sau un set de reguli pe care computerele urmează să le îndeplinească. În marketingul digital, algoritmul se referă de obicei la seturile de procese pe care le utilizează Google pentru a comanda și a clasifica site-urile în rezultatele căutării. Industria SEO oferă diferite algoritmi Google propriile porecle, cum ar fi Penguin (care analizează calitatea legăturilor care indică un site web) și Panda (care evaluează calitatea conținutului pe un site web). Algoritmul principal de clasificare este SEO este denumit “Algoritmul de bază”.
  • Algorithm update (o modificare adusă unui algoritm Google) – Actualizările afectează în mod obișnuit clasamentul site-urilor web. Google face sute de ajustări ale algoritmilor pe parcursul anului, precum și câteva actualizări majore în fiecare an.
  • Alt text (sau text alternativ) – Un atribut adăugat la codul HTML pentru imagini, utilizat pentru a oferi vizitatorilor site-ului cu viziune redusă informații despre conținutul unei imagini. Cea mai bună practică dictează că toate imaginile de pe un site web ar trebui să aibă alt text, iar textul să fie descriptiv imaginii.
  • Analytics (sau Google Analytics) – o platformă Google care permite webmasterilor să colecteze statistici și date despre vizitatorii site-ului. Google Analytics (uneori abreviat ca GA) permite webmasterilor să vadă de unde provine traficul web și cum se comportă vizitatorii o dată pe site.
  • Anchor Text – Cuvintele care pot fi accesate într-un hyperlink. În SEO, textul de ancorare este un semnal de clasament pentru Google, deoarece oferă context despre site-ul de destinație. De exemplu, dacă mai multe site-uri web care se leagă de un anumit site web folosind textul ancoră “fotografii gratuite”, Google utilizează aceste informații pentru a înțelege că destinația este probabil o resursă cu fotografii gratuite. Teoretic, acest lucru ar putea ajuta site-ul de fotografii cu fotografii să se poziționeze pe Google pentru cuvinte cheie legate de fotografia de stoc.
  • Animated GIF – un grafic în formatul de fișier GIF89a care creează efectul de animație prin rotirea printr-o serie de imagini statice.
  • Automation – Utilizarea programelor de calculator pentru a efectua sarcini care sunt repetitive, care ar fi în mod normal completate de un om. Programele de e-mail pot utiliza automatizarea pentru a trimite mesaje de e-mail persoanelor bazate pe anumite declanșatoare (clienți noi, au sau nu au deschis ultimul e-mail etc.). De asemenea, comercianții folosesc automatizarea pentru a-și dezvolta potențialul, trimițând un conținut relevant vizitatorilor anteriori ai unui site web, în ​​încercarea de a-l readuce pe vizitator să se transforme într-o vânzare.
  • Autoresponder – un program care trimite un răspuns automat la e-mailurile primite.
  • Average Position – o metrică din Google Adwords care îi ajută pe agenții de publicitate să înțeleagă unde, în medie, anunțurile lor sunt afișate în paginile cu rezultatele căutării Google. De obicei, în partea de sus a paginii cu rezultate ale căutării (unde 1 este primul anunț, 2 este al doilea anunț etc.) există, de obicei, 4 sloturi disponibile, astfel încât, pentru cele mai bune rezultate, agenții de publicitate doresc în mod obișnuit o poziție medie între 1-4. Poziția medie 5+ indică faptul că anunțurile dvs. apar în partea de jos a paginii cu rezultatele căutării.
  • B2B – afacere care vinde produse sau furnizează servicii altor întreprinderi.
  • B2C – afacere care vinde produse sau furnizează servicii consumatorilor finali.
  • Backlink – De asemenea, cunoscut mai clar ca un “link”, acesta este atunci când un site hyperlink-uri către un alt site web folosind html cod href. Backlink-urile sunt folosite de Google în factorii lor de clasificare SEO, ideea de bază fiind că dacă site-ul A are backlink de la alte site-uri puternice (site-urile B, C și D), link-urile sunt voturi de încredere pentru site-ul A; site-ul A câștigă o anumită autoritate de la B, C și D prin link-uri.
  • Bandwidth (lățime de bandă) – cât de mult pot fi transmise date într-o perioadă de timp pe un canal de comunicații, adesea exprimate în kilobiți pe secundă (kbps).
  • Banner Ad  – Un tip popular de anunț digital imagine care poate fi plasat pe diferite site-uri Web. Cea mai mare și cea mai populară rețea de anunțuri imagine este gestionată de Google și permite afișarea anunțurilor în următoarele dimensiuni comune: 250 x 250 – Square; 200 x 200 – Small Square; 468 x 60 – Banner; 728 x 90 – Leaderboard; 300 x 250 – Inline Rectangle; 336 x 280 – Large Rectangle; 120 x 600 – Skyscraper; 160 x 600 – Wide Skyscraper; 300 x 600 – Half-Page Ad; 970 x 90 – Large Leaderboard.
  • Banner blindness – tendința vizitatorilor web de a ignora anunțurile banner, chiar și atunci când anunțurile banner conțin informații pe care vizitatorii le caută în mod activ.
  • Banner exchange (schimb de bannere) – rețeaua în care site-urile participante afișează anunțuri banner în schimbul creditelor care sunt convertite (utilizând un curs de schimb predeterminat) în anunțuri care vor fi afișate pe alte site-uri.
  • Barter – să facă schimb de bunuri sau servicii direct fără utilizarea banilor.
  • Beyond the banner – publicitate online care nu implică anunțuri banner standard GIF și JPEG.
  • Bing – Un motor de căutare web care oferă servicii de căutare pentru produse de căutare pe web, video, imagini și hărți. Bing este deținută și operată de Microsoft, iar puterile Yahoo! Căutare. Bing controlează acum aproximativ 20% din cota de căutare.
  • Bing ads – o platformă care oferă publicitate plătită pe clic atât pe Bing, cât și pe Yahoo! motoare de căutare. Serviciul permite companiilor să creeze anunțuri și, ulterior, să difuzeze anunțurile către consumatorii care caută un cuvânt cheie pe care întreprinderile licitează. Această platformă oferă, de asemenea, opțiuni de direcționare, cum ar fi locația, direcționarea în funcție de criterii demografice și de dispozitive.
  • Black Hat – Slang pentru un comerciant digital neetic sau SEO care folosește tactici spam pentru a clasifica site-uri web, cum ar fi filarea articolelor, construirea de link-uri în masă sau SEO negativ.
  • Blog – Scurt pentru “jurnal web”, un blog este o pagină web sau un site web care este în mod regulat actualizat cu conținut nou scris. Blogurile reprezintă o secțiune importantă a unui site web în domeniul marketingului digital, deoarece oferă în mod regulat un conținut proaspăt nou, care poate ajuta la atragerea de noi vizitatori, la angajarea vizitatorilor existenți și la transmiterea de semnale de autoritate către Google.
  • Bot – Un program automat care vizitează site-uri, uneori denumit și “crawler” sau “spider”. Un bot spam vizitează site-uri web din motive nefaste, care se afișează adesea în Google Analytics ca trafic junk. Cu toate acestea, Google utilizează un bot pentru a accesa cu crawlere site-urile web, astfel încât acestea să poată fi clasate și adăugate la căutarea Google.
  • Bounce Rate (Rata de respingere) – procentul de vizitatori pe un site web care pleacă imediat fără a da clic sau interacționa cu nici o porțiune a paginii. De exemplu, dacă 100 de persoane vizitează un site web și 50 dintre aceștia pleacă imediat, site-ul web are o rată de respingere de 50%. Site-urile web urmăresc să aibă o rată de respingere cât mai mică posibil și mediile tind să fie oriunde între 40-60%.
  • Bread Crumbs – link-uri de navigare in partea de sus a unei pagini web care ajuta mai bine utilizatorul sa inteleaga unde se afla pe site-ul web. Aceste linkuri apar adesea în apropierea titlului paginii web și arată astfel: Acasă> Servicii> Serviciu specific
  • Browser – (consultați browserul Web)
  • Burstable bandwidth – o opțiune de găzduire care permite site-urilor să utilizeze capacitatea de rețea disponibilă pentru a gestiona perioadele de vârf de utilizare.
  • Button ad – o unitate de publicitate grafică, mai mică decât un anunț banner.
  • Buzzword – un cuvânt sau o expresie la modă care este folosită mai mult pentru a impresiona decât a explica.
  • Caching – stocarea fișierelor Web pentru reutilizarea ulterioară într-un punct accesat mai rapid de către utilizatorul final.
  • CTA (Call to action) – partea din mesajul de marketing care încearcă să convingă o persoană să efectueze o acțiune dorită.
  • Campaign – O serie de mesaje publicitare care împărtășesc o temă și comercializează un produs sau serviciu. În contextul marketingului digital, campaniile pot fi difuzate prin intermediul platformelor de publicitate în rețeaua de căutare și de afișare (adică Google, Bing), social media, e-mail sau alte platforme online.
  • Canonical (rel = canonical) – O bucată de cod care se adaugă în capul html al unei pagini web pentru a indica Google dacă o bucată de conținut este originală sau duplicată din altă parte. Conținutul original ar trebui să fie canonic la el însuși, iar conținutul preluat din alte locuri ar trebui să indice canonul URL-ului sursă original. Canonicele pot fi, de asemenea, folosite pentru a evita problemele de conținut duplicat într-un site web.
  • Click-through – procesul de accesare a unei reclame online la destinația agentului de publicitate.
  • Click-Through-Rate – O metrică care arată cât de des oamenii fac clic pe un anunț după ce îl văd. Acesta poate fi calculat prin împărțirea numărului de clicuri pe anunț împărțit la numărul de afișări (de câte ori a fost văzut). Acest raport poate fi util atunci când se stabilește dacă mesajul unui anunț corespunde căutării consumatorului și dacă rezonează cu acesta.
  • Code – limbile utilizate pentru a construi un site web. Cele mai utilizate limbi în proiectarea web sunt HTML, CSS, JS și PHP.
  • Comment spam – comentarii irelevante postate pe un blog, cu unicul scop de a renunța la un link către site-ul web al spammerului.
  • CDN (Content delivery system) – (sistem de distribuire a conținutului) – un sistem de servere distribuite geografic, conceput pentru a accelera livrarea de pagini web și fișiere prin direcționarea cererilor utilizatorilor către serverul care este în cea mai bună poziție pentru a le servi.
  • Contextual advertising (publicitatea contextuală)- o metodă de difuzare a anunțurilor bazate pe conținutul (adică contextul general sau tema) unei pagini web.
  • Conversion – Finalizarea unui obiectiv predefinit. Acest lucru este adesea folosit pentru a urmări numărul de vizitatori ai site-ului care au fost “convertiți” în clienți plătitori, deși vânzările nu sunt întotdeauna alese ca metric. Alte obiective comune sunt abonamentele la buletine informative și descărcările de conținut de pe site.
  • Conversion rate (rata de conversie) – rata la care vizitatorii unui site completează obiectivul predefinit. Se calculează prin împărțirea numărului de realizări ale obiectivelor la numărul total de vizitatori. De exemplu, dacă 100 de persoane vizitează un site web și 10 dintre ele completează obiectivul de conversie (cum ar fi completarea unui formular de contact), atunci rata de conversie este de 10%.
  • Cookie – informațiile stocate pe computerul unui utilizator de către un site Web, astfel încât preferințele sunt memorate în cererile viitoare.
  • CPA (cost pe achiziție) – o metrică în platforme de publicitate plătite care măsoară câți bani sunt cheltuite pentru a dobândi un nou conducător sau client. Se poate calcula prin împărțirea cheltuielilor totale cu numărul de conversii, pentru o anumită perioadă de timp. De exemplu, dacă într-o lună un cont PPC cheltuiește 1000 $ și primește 10 conversii, costul pe achiziție este de 100 $.
  • CPC (cost pe clic) – suma de bani cheltuită pentru un clic pe un anunț într-o campanie Pay-Per-Click. În platforma Adwords, fiecare cuvânt cheie va avea un cost estimat pentru clicuri, dar prețurile se schimbă în timp real, pe măsură ce agenții de publicitate se licitează unul împotriva celuilalt pentru fiecare cuvânt cheie. CPC-urile medii pot varia de la mai puțin de 1 dolar pentru cuvinte cheie cu termen lung sau cu concurență scăzută, până la 100 USD pe clic pentru condiții competitive, în special în industria de restaurare juridică, de asigurare și de distrugere a apei.
  • CPL (Cost per lead) – model de plată publicitară online, în care plata se bazează pe numărul de potențiali potențiali generați.
  • CPM – cost pe mia de afișări.
  • CPM – reprezintă “costul pe o mie” (M este cifra romană pentru 1000). Aceasta este suma pe care un agent de publicitate îl plătește pentru 1000 de afișări ale anunțului. De exemplu, dacă un editor plătește 10 CPM și anunțul dvs. este afișat de 2000 de ori, veți plăti 20 de dolari pentru campanie (10 x 1000 afișări) x 2. Măsurarea succesului anunțului cu CPM este cea mai frecventă în campaniile de conștientizare, unde afișările sunt mai importante decât conversiile sau clicurile.
  • Crawler – o bucată de software automată care scanează site-uri web. Numele reflectă modul în care software-ul “accesează cu crawlere” codul, motiv pentru care uneori sunt denumiți și “păianjeni”. Crawlerele sunt utilizate de Google pentru a găsi conținut nou și pentru a evalua calitatea paginilor web pentru indexul lor.
  • CRO (Optimizare rata de conversie) – o ramură a marketingului digital care urmărește să îmbunătățească rata de conversie a paginilor web, făcând astfel paginile mai profitabile. Optimizarea ratei de conversie combină psihologia cu marketingul și designul web pentru a influența comportamentul vizitatorului paginii web. CRO utilizează un tip de testare denumit “Teste split A / B” pentru a determina ce versiune a unei pagini (versiunea A sau versiunea B) are mai mult succes.
  • CSS – reprezintă “foi de stil în cascadă”. CSS un document de cod care spune HTML site-ului web cum ar trebui să apară pe ecran. CSS este un document de economisire a timpului pentru designerii de web, deoarece acestea pot personaliza secțiuni de cod HTML, mai degrabă decât să modeleze linii individuale de cod unu la un moment dat.
  • CTA (Call to Action) – un element de pe o pagină web folosit pentru a împinge vizitatorii către o anumită acțiune sau conversie. Un CTA poate fi un buton cu clic, cu text, imagine sau text, și utilizează de obicei o expresie imperativă de verb precum: “apelați astăzi” sau “cumpărați acum”.
  • CTR (Click Through Rate) – (rata de acces prin clic) – raportul dintre numărul de ori pe care a fost făcut clic pe o reclamă, față de câte ori a fost afișat. Se calculează prin împărțirea clicurilor anunțului la afișările anunțului. De exemplu, dacă un anunț este afișat la 100 de persoane și 10 dintre ele dau clic pe anunț, acesta are o rată de clic de 10% (10 clicuri / 100 afișări = 10%).
  • Customer acquisition cost (costul achiziției clientului) – costul asociat cu achiziționarea unui nou client.
  • Dashboard– o pagină web care conține și afișează date agregate despre performanța unui site web sau a unei campanii de marketing digital. Un tablou de bord trage informații din diverse surse de date și afișează informațiile într-un format ușor de citit.
  • Data Studio – un instrument gratuit de la Google, care permite utilizatorilor să facă rapoarte personalizate cu date din serviciile de marketing Google și din surse externe.
    Data transfer (transfer de date) – suma totală a traficului de ieșire de pe un site Web *, de obicei măsurat în gigabytes (Gb).
  • Dedicated hosting – opțiune de găzduire prin care gazda asigură și este responsabilă pentru echipamente, dedicând un întreg server pe site-urile clientului.
  • Dedicated IP – o adresă IP dedicată unui singur site Web.
  • Deep linking – conectarea la o pagină web diferită de pagina de pornire a site-ului.
  • Deep Web – (vezi invizibil Web)
  • Description tag – o etichetă HTML folosită de autorii paginilor web pentru a oferi o descriere a listelor motoarelor de căutare.
  • Digital marketing – Un termen de referință pentru munca online care include practici de marketing specializate precum SEO, PPC, CRO, design web, blogging, conținut și orice altă formă de publicitate pe un dispozitiv conectat la internet cu ecran. În mod tradițional, televiziunea nu a fost considerată marketing digital, totuși trecerea de la televiziunea prin cablu la streamingul pe internet înseamnă că publicitatea digitală poate fi acum difuzată telespectatorilor online.
  • Directory – Un site web care categoric prezintă site-uri cu teme similare. Unele directoare cum ar fi camerele de comerț (o listă a companiilor dintr-o zonă geografică) pot fi utile pentru SEO, dar abuzul generos al directoarelor de spam a condus Google să reducă link-urile din directoare ale căror unic scop era vânzarea de linkuri.
  • Disintermediation – eliminarea intermediarilor în lanțul de aprovizionare, denumită și “tăierea intermediarilor”.
  • Display ads – Anunțurile dintr-o rețea de afișare care includ multe formate diferite, cum ar fi: imagini, flash, video și audio. De asemenea, cunoscute sub numele de anunțuri bannere, acestea sunt anunțurile care sunt văzute în jurul site-ului de știri, blog-uri și social media.
  • Display network – o rețea de site-uri Web și de aplicații care afișează anunțuri grafice pe paginile lor Web. Rețeaua de display Google acoperă peste 2 milioane de site-uri Web care ajung la peste 90% din persoane pe internet. Întreprinderile pot viza consumatorii în rețeaua de display pe baza cuvintelor cheie / subiectelor, a plasării pe anumite pagini web și prin remarketing.
  • DNS – (Stands for Domain Name System) – Stand pentru sistemul de nume de domeniu, este un protocol care traduce adresele URL ale site-urilor (care utilizează caractere alfabetice) în adrese IP (care utilizează caractere numerice). DNS există pentru că este mai util pentru utilizatorii de internet să-și amintească scrisorile și cuvintele în adresele URL ale site-urilor web, dar web-ul comunica în numere cu adrese IP. Fără DNS, fiecare site ar fi doar un șir de numere, mai degrabă decât un URL tradițional.
  • Dofollow – o frază care denotă un hyperlink lipsit de o etichetă “nofollow”. În mod prestabilit, un hyperlink este un link dofollow până când se adaugă o bucată de cod “nofollow”. Linkurile Dofollow trec prin SEO equity la adresa URL de destinație, în timp ce linkurile “nofollow” nu fac acest lucru.
  • Domein name – locația unei entități pe Internet.
  • Doorway domain– un domeniu folosit special pentru a se clasifica bine în motoarele de căutare pentru anumite cuvinte cheie, care servesc drept punct de intrare prin care vizitatorii trec la domeniul principal.
  • Doorway page – o pagină făcută special pentru a se clasifica bine în motoarele de căutare pentru anumite cuvinte cheie, care servesc drept punct de intrare prin care vizitatorii trec la conținutul principal.
  • Duplicate content – se referă la situațiile în care se găsesc porțiuni de text în 2 locuri diferite de pe web. Când același conținut se găsește pe mai multe site-uri web, poate provoca probleme de clasificare pentru unul sau toate site-urile web, deoarece Google nu dorește să afișeze mai multe site-uri web în rezultatele căutării care au exact aceleași informații. Acest tip de conținut duplicat poate apărea din cauză că poate rezulta din plagiat, scraperi de conținut automatizat sau design leneș. Conținutul duplicat poate fi, de asemenea, o problemă într-un singur site web – în cazul în care există mai multe versiuni ale unei pagini, este posibil ca Google să nu înțeleagă ce versiune să fie afișată în rezultatele căutării și paginile să concureze reciproc. Acest lucru se poate întâmpla când se adaugă versiuni noi de pagini fără a șterge sau redirecționa vechea versiune sau prin structuri URL necorespunzătoare.
  • E-Commerce (sau comerțul electronic) – reprezintă comerțul electronic, este o clasificare pentru companiile care desfășoară activități online. Cea mai comună formă de comerț electronic este un comerciant online care vinde produse direct consumatorului.
  • eCPM – costul efectiv la mia de afișări (tehnic, “costul efectiv per mil.”).
  • Email Automation – Un sistem de marketing care utilizează software-ul pentru a trimite automat e-mailuri bazate pe declanșatoare definite. Se utilizează e-mailuri automate multiple într-o secvență, care creează canale de utilizator și segmente de utilizatori pe baza comportamentului. De exemplu, o pâlnie de automatizare ar putea fi setată pentru a trimite e-mail 1 atunci când o persoană furnizează adresa de e-mail, iar apoi e-mailul 2a sau 2b va fi trimis pe baza faptului dacă persoana a făcut clic pe primul e-mail sau nu.
  • Email list- o colecție de adrese de e-mail care pot fi folosite pentru a trimite campanii de marketing de e-mail direcționate. Listele sunt de obicei segmentate după clasificarea utilizatorilor, astfel încât o listă a clienților existenți poate primi un tip de comunicare, în timp ce clienții potențiali pot primi mai multă comunicare promoțională.
  • Email marketing – promovarea produselor sau a serviciilor prin e-mail.
  • Email spam – e-mail nedorit, nesolicitat.
  • Exclusivity – Termenul contractual în care o parte acordă unei alte părți drepturi exclusive privind o anumită funcție comercială.
  • Ezine – o revistă electronică, livrată fie prin intermediul unui site Web, fie prin intermediul unui buletin informativ de e-mail.
  • Facebook Ads Manager – managerul de anunțuri este un instrument pentru crearea anunțurilor Facebook, gestionarea momentului și locului în care se vor difuza și urmărirea performanței campaniilor pe Facebook, Instagram sau în Rețeaua lor de public.
  • Facebook Advertising – Facebook permite agenților de publicitate să ajungă la utilizatorii săi prin intermediul rețelei lor de anunțuri. O gamă de tipuri de anunțuri poate fi creată pentru a atinge obiective diferite stabilite de companii. Publicitatea pe Facebook este unică prin faptul că se bazează publicul pe baza unor informații demografice imense pe care Facebook le are asupra utilizatorilor lor, comparativ cu publicitatea Google care utilizează cuvinte cheie.
  • Facebook Business Page – O pagină web publică pe Facebook creată pentru a reprezenta o companie. Utilizarea unei pagini de afaceri oferă utilizatorilor acces la Managerul de anunțuri Facebook. De asemenea, permite companiilor să se angajeze cu utilizatorii (de ex., Aprecierea paginilor, răspunsurile la mesaje, postarea conținutului).
  • Facebook Profile – Un cont Facebook personal. Profilurile sunt create automat atunci când un utilizator se înscrie.
  • Favicon – o mică pictogramă folosită de unele browsere pentru a identifica un site web marcat.
  • Featured Snippet – o scurtă descriere a informațiilor pe care Google o trage de pe un site web și o plasează direct în rezultatele căutării, pentru a afișa răspunsuri rapide la întrebări comune și simple. Fragmentele recomandate apar într-un bloc aflat în partea de sus a rezultatelor căutării, cu un link către sursă. Snippet-urile recomandate nu pot fi create de webmasteri; Google culeg programatic cele mai relevante informații dintr-un site autoritar. Cele mai multe fragmente recomandate sunt afișate pentru întrebări de întrebare precum “ce este _____” sau “cine a inventat _____”.
  • First-mover advantage – un avantaj uneori insurmontabil câștigat de prima companie semnificativă de a se muta într-o piață nouă.
  • Flash – tehnologia multimedia dezvoltată de Macromedia pentru a permite o interactivitate mult mai mare pentru a se potrivi într-o dimensiune relativ mică a fișierului.
  • Form fill (formularul de completare) – Când un vizitator a completat un formular de contact pe un site web, utilizat în mod obișnuit ca substantiv pentru a se referi la o conversie. “În această lună, campania noastră de marketing a generat 20 de apeluri telefonice și 8 formulare.”
  • Forum – o comunitate online unde vizitatorii pot citi și posta subiecte de interes comun.
  • Frames – o structură care permite împărțirea unei pagini Web în două sau mai multe părți independente.
  • Freemium – o tehnică în care o afacere oferă un produs de bază gratuit, oferind clientului posibilitatea de a utiliza o versiune avansată pentru un cost premium.
  • Frequency cap (limita de frecvență) – restricție privind numărul de ori pe care un anumit vizitator este afișat o anumită publicitate.
  • Guest blogging – scrierea unui articol de blog care va fi publicat pe un alt blog ca autor autorizat temporar.”
  • GCLID – Stands for Google Click IDentifier. Acesta este un șir mic de numere și litere care servește ca o insignă de identificare unică pentru vizitatorii unui site web. În mod obișnuit, acest lucru este folosit pentru a urmări utilizatorii individuali pe măsură ce fac clic pe un anunț PPC, astfel încât interacțiunea acestora cu site-ul Web (fie că au convertit, pe ce pagină și care utilizează metoda) poate fi urmărită și atribuită în mod corespunzător folosind Google Analytics.
  • Geo-targeting – o metodă de detectare a locației vizitatorului unui site pentru a servi conținut sau anunțuri bazate pe locație.
  • GIF89a – (a se vedea animația GIF)
  • Google – Compania din spatele motorului de căutare gigant Google.com. Înființată în 1998, Google controlează acum aproximativ 80% din piața de căutare. De asemenea, Google a fost extins pentru a include numeroase servicii software, atât directe legate de căutare, cât și direcționate spre consumatori în afara industriei de căutare ca Google Chrome (un browser web), Google Fiber (serviciu de internet), Gmail (client de e-mail) Drive (o platformă de stocare a fișierelor). Google este deținut de compania mamă Alphabet.
  • Google Adwords – serviciul de publicitate online Google. Acest sistem permite agenților de publicitate să ajungă la clienți prin intermediul rețelelor de căutare și de afișare. AdWords oferă mai multe modele de cost care variază în funcție de strategia de licitare și obiectivele companiei. Agenții de publicitate pot licita pentru cuvintele cheie care permit ca anunțurile lor să apară în rezultatele căutării Google și în rețeaua Google a site-urilor partenere.
  • Google Algorithm – un sistem programmatic matematic care determină unde vor apărea site-uri web în paginile cu rezultatele căutării Google pentru un anumit număr de interogări. Uneori se numește și algoritmul “Core”, deși acesta este un termen mai puțin specific. Algoritmul Google este actualizat în mod constant (aproximativ 500-600 de ori pe an sau de două ori pe zi), care pot avea un nivel diferit de impact asupra clasamentelor site-urilor din întreaga lume. Actualul algoritm al Google este păstrat secret în mod deliberat pentru a împiedica webmasterii să manipuleze sistemul pentru clasamente, deși Google afirmă public “cele mai bune practici” propuse pentru a apărea mai bine în rezultatele căutării.
  • Google Analytics – o platformă software gratuită creată de Google, care este utilizată pentru a analiza aproape fiecare aspect al utilizatorilor care accesează un site Web. Traficul web, conversiile, valorile utilizatorilor, comparațiile istorice ale datelor și eficiența fiecărui canal de marketing, toate pot fi gestionate utilizând acest instrument.
    Google Data Studio – un instrument gratuit de la Google, care permite utilizatorilor să facă rapoarte personalizate cu date din serviciile de marketing Google și din surse externe.
  • Google Home– un dispozitiv destinat consumatorilor care se conectează la rețeaua de domiciliu și poate efectua multe sarcini de bază prin comenzi vocale. Utilizările tipice pentru Acasă Google includ întrebări de bază, căutări Google, programări de întâlniri, redarea de muzică sau setarea alarmei.
  • Google Hummingbird – porecla industriei pentru una dintre primele revizii majore la principalul algoritm de căutare Google. Spre deosebire de actualizările algoritmilor, cum ar fi Panda sau Penguin, Hummingbird intenționa să actualizeze complet modul în care Google a interpretat interogările de căutare ale utilizatorilor. Anterior acestei actualizări, rezultatele Google au fost furnizate în mare parte pe baza potrivirii cuvintelor cheie specifice în cadrul interogării utilizatorului. Acum, o căutare pentru “modul cel mai ieftin de a construi birdhouse fără a folosi lemnul” va arăta rezultate direct legate de această interogare. Anterior, utilizatorii ar putea vedea rezultate care au inclus lemnul ca material de construcție.
  • Google Instant – o funcție a motorului de căutare Google care afișează rezultatele căutării ca interogare de cuvinte cheie.
  • Google Maps – serviciul de localizare și navigare furnizat de Google. Utilizând maps.google.com, utilizatorii pot căuta magazine, restaurante, companii și repere oriunde în lume. În mod obișnuit, utilizatorii vor găsi rute către unitățile din apropiere, inclusiv pentru companiile locale, utilizând Maps.
  • Google My Business – platforma pe care întreprinderile pot introduce informații pentru a apărea în rezultatele căutării, pachetele de hărți, căutările de locație și multe altele. Numele, adresa, numărul de telefon, link-ul site-ului, orele de funcționare și recenziile pot fi gestionate prin intermediul acestei platforme. GMB este crucială pentru campaniile SEO locale, deoarece acest lucru este legat direct de căutările bazate pe locație.
    Google Panda – O actualizare a algoritmului Google axată pe analiza calității conținutului pe pagină al unui site web. Inițial lansat în februarie 2011 și actualizat periodic după această lansare, similar cu Google Penguin. Această actualizare ar determina dacă conținutul paginilor site-ului a fost legat de interogările la care a fost afișat și ar modifica clasamentul site-ului în consecință. Site-urile cu conținut de calitate scăzută au înregistrat scăderi semnificative datorită actualizării algoritmului. Algoritmul a fost acum asimilat algoritmului Google de bază de căutare și poate evalua calitatea conținutului în timp real.
  • Google Partner Agency – o agenție certificată de Google pentru îndeplinirea anumitor cerințe. Pentru a fi un Partener Google, o agenție trebuie să aibă un angajat certificat Adwords afiliat la profilul companiei, să îndeplinească cerințele privind cheltuielile și să îndeplinească cerințele de performanță prin furnizarea de venituri și creștere globală a anunțurilor și prin menținerea și creșterea bazei de clienți.
  • Google Penguin – O actualizare a algoritmului Google axată pe analiza calității legăturilor care indică un site sau, mai exact, a calității globale a profilului backlink al unui site. Inițial anunțat în aprilie 2012 și actualizat periodic după această lansare, similar cu Google Panda. Acest algoritm a vizat așa-numitele tactici “negru-hat SEO”, care au manipulat clasamentele de căutare prin crearea de legături către site-uri într-un mod nenatural. Google analizează toate paginile care leagă un anumit site și determină dacă link-urile sunt un beneficiu pentru utilizatori sau dacă acestea servesc doar pentru a manipula clasamentele de căutare și pentru a ajusta poziția site-ului în consecință. Google estimează că Penguin afectează 3,1% din toate căutările în limba engleză, un număr relativ mare pentru un algoritm.
  • Google Pigeon – O actualizare a algoritmului Google axată pe furnizarea de rezultate relevante pentru utilizatorii care caută. De exemplu, căutarea pentru “magazinul de cafea SOHO” va întoarce rezultatele centrate în preajma acelui cartier. În plus, Google vă poate determina locația atunci când introduceți o căutare și vă arăta companiile locale din zona dvs. chiar și fără cuvinte cheie localizate. Acest algoritm a influențat în mare măsură potențialul afacerilor locale de a apărea în rezultatele căutării.
  • Google Reviews – recenzii lăsate în urma utilizării platformei Google My Business. Recenzile sunt pe o scară de 1-5 stele și includ un scurt mesaj scris de recenzor. Comentariile pot apărea în graficul de cunoștințe în căutările Google și s-au dovedit a fi corelate pozitiv cu clasamentele SEO.
  • Google Search Console – Consola de căutare este un instrument gratuit pe care Google îl oferă webmasterilor. În cadrul instrumentului există mai multe domenii care includ date despre modul în care un site funcționează în căutare. Consola de căutare diferă de Google Analytics – nu măsoară traficul, măsoară vizibilitatea site-ului pe paginile de căutare și indexabilitatea de către robotul Google cu crawlere. Măsurile de măsurare din Consola de căutare sunt rata de clic, numărul de pagini indexate, numărul de linkuri nepermise (paginile AKA 404) și multe altele.
  • Google+ – propria platformă socială Google. Google+ a fost folosit pentru succesul diferit de către companie și încă primește actualizări care schimbă funcționalitatea într-o varietate de moduri. Google+ poate fi folosit și pentru paginile de afaceri (Compania mea pe Google), care pot conține informații, evenimente ale companiei, actualizări și multe altele.
  • Gravity Forms – Un plugin WordPress care adaugă un formular de contact personalizabil pe un site web. Acest plugin ține evidența tuturor trimiterilor completate de formular și permite ca toate câmpurile dintr-un formular să fie personalizate. Gravity Forms este pluginul standard al formularului de contact folosit pe site-urile construite de Geek Powered Studios.
  • Guerilla marketing – marketing neconvențional destinat obținerii rezultatelor maxime din resursele minime.
  • HARO – Stands for Help A Reporter Out. De trei ori pe zi, de luni până vineri, e-mailurile HARO sunt trimise, menționând povesti diferite pentru care reporterii au nevoie de surse. Folosit ca strategie de marketing pentru a obține oportunități de PR și de legătură.
    Hashtag – o frază care începe cu simbolul “#” utilizat în social media ca o modalitate de etichetare a conținutului pe care utilizatorii să-l găsească. Adăugarea hashtags la o postare permite utilizatorilor să găsească acea postare atunci când caută acel subiect. Acest lucru poate fi folosit pentru a găsi utilizatori care caută subiecte de largă în social media, precum și subiecte de nișă, detaliate.
  • Header – Se poate referi la porțiunea de sus a unei pagini Web care de obicei conține logo-ul și meniul sau secțiunea de cod HTML într-un cod de site web care conține informații importante despre site.
  • Header code – Pe un site web, anumite coduri sunt plasate în secțiunea antet universal, astfel încât să poată fi accesate în toate paginile site-ului. În mod obișnuit, în codul antetului veți găsi lucruri cum ar fi Schema de marcare, Codul Analytics, Codul Adwords și alte instrumente utilizate pentru urmărirea datelor pe un site Web. Acestea sunt plasate în codul antetului astfel încât acestea să poată fi redate și să înceapă informațiile de urmărire pe măsură ce se încarcă site-ul.
  • Header Tags (h1, h2, h3, etc) – Etichetele header sunt folosite în HTML pentru clasificarea titlurilor de text pe o pagină Web. Acestea sunt, în esență, titlurile și subiectele majore ale unei pagini web și indică cititorilor și motoarelor de căutare despre ce este vorba despre pagină. Header tags utilizează un format cascadă în care o pagină trebuie să aibă doar un singur H1 (titlul principal), dar sub acesta pot fi mai multe H2 (subtitrare) și fiecare H2 poate avea H3s sub (sub-subtitluri) și așa mai departe. -H1 este folosit o singură dată pe o pagină Web și este folosit pentru a afișa cel mai important titlu; -H2 este utilizat pentru a afișa subdomenii majore ale unei anumite pagini web; -H3 este folosit pentru a afișa subtopice majore sub un tag H2.
  • Heatmap – o diagramă de căldură reprezintă o reprezentare grafică a modului în care utilizatorii interacționează cu site-ul dvs. Software-ul Heatmapping este utilizat pentru a urmări unde utilizatorii fac clic pe o pagină, cum defilați și ce se deplasează. Fișele de căldură sunt folosite pentru a colecta date despre comportamentul utilizatorilor pentru a ajuta la proiectarea și optimizarea unui site Web.
  • Hit – cerere a unui fișier de pe un server Web.
  • House ad – auto-promoțională pe care o companie o desfășoară pe propriul site / rețea pentru a utiliza inventarul nevândut.
  • Hreflang Tag – Un cod în html-ul unui site web care spune motoarelor de căutare ca Google care vorbesc limba pe care o folosește o pagină web. Acestea sunt utile în special pentru site-urile care au versiuni de pagini în mai multe limbi, deoarece acestea ajută Google să înțeleagă ce pagini sunt legate și care ar trebui să fie afișate anumitor segmente de public.
  • HTML – Suport pentru limbajul de marcare hipertext. HTML este un set de coduri care sunt folosite pentru a indica unui browser web cum să afișeze o pagină web. Fiecare cod individual este numit un element sau o etichetă. HTML are un element de pornire și sfârșit pentru majoritatea marjelor.
  • HTML banner- un anunț banner care utilizează elemente HTML, care includ adesea formulare interactive în loc de (sau în plus față de) elementele grafice standard.
  • HTML email – e-mail formatat folosind Hypertext Markup Language, spre deosebire de e-mailul de text simplu.
  • HTTP – suport pentru protocolul de transfer de hipertext. HTTP este protocolul utilizat de web-ul global pentru a defini modul în care sunt formatate și transmise datele și ce acțiuni ar trebui să întreprindă browserele web și serverele web pentru a răspunde la o comandă. Când introduceți un site web în browserul dvs. web și apăsați pe Enter, acesta trimite o comandă HTTP către un server web, care îi spune serverului să preia și să trimită datele pentru site-ul web în browser.
  • HTTPS – Suport pentru protocolul de transfer al hipertextului. Este o versiune securizată a HTTP, care este utilizată pentru a defini modul în care datele sunt formatate și transmise pe web. HTTPS are un avantaj față de HTTP prin faptul că datele trimise la preluarea unei pagini web sunt criptate, adăugând un nivel de securitate astfel încât terții să nu poată aduna date despre pagina web atunci când datele sunt trimise de la server către browser.
  • Hummingbird – Vedeți “Google Hummingbird”
  • Hybrid model – o combinație de două sau mai multe modele de plată online de marketing.
  • Hyperlink – Un hyperlink este un cod HTML care creează un link dintr-o pagină web la o altă pagină web, caracterizat de multe ori printr-un cuvânt sau o imagine evidențiată care vă duce în locația dorită când faceți clic pe acel element evidențiat.
  • Iframe – Un document HTML care se află în interiorul unui alt document HTML pe un site Web. Dacă interfețele sunt utilizate în mod obișnuit pentru a încorpora conținut dintr-o singură sursă pe o altă pagină web.
  • Impression – Un termen utilizat în publicitatea Pay per click, care reprezintă de câte ori a fost afișat un anunț.
  • Impression Share – Utilizată în publicitatea Pay Per Click, această valoare se referă la procentajul de ori pe care spectatorii l-au văzut în anunțul unui agent de publicitate, în raport cu sumele totale posibile pe care ar fi putut fi văzute anunțul. Dacă procentajul de afișări al unei campanii de anunțuri este de 70%, anunțurile au afișat 7 din 10 ori.
  • Inbound link – un link de pe un site în afara site-ului dvs.
  • Inbound Marketing – Marketingul inbound se referă la activitățile și strategiile utilizate pentru a atrage potențiali utilizatori sau clienți către un site web. “Inbound” este un eufemism mai recent pentru ceea ce în mod tradițional a fost numit “SEO”. Marketingul inbound este crucial pentru a avea o prezență bună pe web, deoarece este folosit ca o modalitate de a atrage clienții potențiali prin educarea și construirea încrederii în serviciile, produsul și / sau marca. (Vezi și: organic)
  • Incentivized traffic – vizitatorii care au primit o anumită formă de compensare pentru vizitarea unui site.
  • Index – când este folosit ca nound, indexul se referă la toate paginile web pe care Google le-a accesat cu crawlere și au fost stocate pentru a fi afișate utilizatorilor Google (de exemplu: “Indicele Google are miliarde de site-uri web”). Atunci când este folosit ca verb, se referă la actul Google care copiază o pagină web în sistemul său (de exemplu: “Google a indexat astăzi site-ul meu web, astfel încât acesta va începe să apară în rezultatele căutării”).
  • Interactive agency – o agenție care oferă o combinație de design / dezvoltare web, publicitate pe internet / marketing sau consultanță E-Business / E-Commerce.
  • Interstitial – un anunț care încarcă între două pagini de conținut.
  • Invisible Web – porțiunea de pe Web care nu este indexată de motoarele de căutare.
  • IP Adress – O adresă IP (Internet Protocol) este un număr unic care identifică un dispozitiv care utilizează internetul pentru a comunica printr-o rețea. Fiecare dispozitiv are o adresă IP unică și poate fi utilizat pentru a localiza și diferenția acest dispozitiv de toate celelalte dispozitive atunci când utilizează internetul. Puteți găsi adresa IP publică accesând Google și căutând “what is my ip address”.
  • Java – Java este un limbaj de programare folosit pentru a crea aplicații care pot rula pe un dispozitiv digital. Java poate fi folosit pe cont propriu, în timp ce Javascript poate fi folosit numai în browserele web.
  • Javascript (JS) – Javascript este un limbaj de scripting. Javascript este folosit pe browserele web pentru a oferi elemente interactive paginilor web dificile sau imposibil de realizat doar cu HTML sau CSS.
  • John Leo Weber – COO la Geek Powered Studios, și persoana responsabilă pentru scrierea acestui glosar de marketing digital fantastic! *easter egg
  • Keyword – Un cuvânt sau o expresie care indică tema principală într-o bucată de conținut. Când căutați ceva într-un motor de căutare, tastați un cuvânt cheie și motorul de căutare vă oferă rezultate bazate pe respectivul cuvânt cheie. Un obiectiv major al SEO este ca site-ul dvs. să fie afișat în căutări pentru cât mai multe cuvinte cheie posibil.
  • Keyword Density – densitatea cuvintelor cheie se referă la procentul de cât de des apare un cuvânt cheie pe o pagină web în raport cu cuvintele totale de pe pagina respectivă.
  • Keyword marketing (marketing de cuvinte cheie) – punerea mesajului dvs. în fața persoanelor care caută cuvinte cheie și expresii cheie.
  • Keyword Phrase – Un grup de două sau mai multe cuvinte care sunt folosite pentru a găsi informații într-un motor de căutare. Uneori, când căutați ceva, un singur cuvânt cheie nu furnizează informațiile pe care le căutați, în cazul în care o expresie cheie vă permite să colaționați mai multe cuvinte împreună pentru a găsi mai multe informații.
  • Keyword research (cercetarea cuvintelor cheie) – căutarea cuvintelor cheie asociate site-ului dvs. Web, care analizează care dintre ele au cea mai mare rentabilitate a investiției (ROI).
  • Keyword Stuffing – Când o pagină web folosește un cuvânt cheie prea des sau în mod excesiv, cu intenția de a manipula motoarele de căutare. Acest tip de comportament este încruntat și poate duce la devalorizarea algoritmică în căutare sau la o penalizare manuală de la Google.
  • Keywords tag – eticheta META utilizată pentru a ajuta la definirea cuvintelor cheie primare ale unei pagini Web.
  • Landing Page – Pagina de destinație pe care un utilizator o aterizează după ce a făcut clic pe un link (într-un anunț sau oriunde altundeva). Unele pagini de destinație sunt concepute în scopul producerii de plumb, iar altele sunt destinate direcționării fluxului de trafic pe întreg site-ul.
  • Lead Magnet – un produs specific care este oferit prospectivilor în schimbul informațiilor de contact, în mod obișnuit să se alăture unei liste de e-mailuri.
  • Lead- Un potențial client din canalul de vânzări care a comunicat cu o afacere cu intenția de a achiziționa prin intermediul unui apel, prin e-mail sau prin completarea formularului online.
  • Like-gate – o barieră care impune unui utilizator să “Îmi place” o pagină a unei mărci înainte de a putea accesa anumite conținuturi de pe acel brand pe Facebook.
  • Link – De asemenea, cunoscut sub numele de hyperlink, un link este un șir de text structurat de protocol de transfer de hipertext folosit pentru a conecta paginile web pe internet. Există două forme principale de linkuri: linkuri interne care indică pagini de pe același site și linkuri externe care indică pagini web de pe un alt site web.
  • Link Building – procesul de creștere a numărului de linkuri de intrare către un site într-un mod care va crește clasamentul motorului de căutare.
  • Link Checker – instrument utilizat pentru verificarea hiperlink-urilor rupte.
  • Link Network – o strategie de construire a link-urilor care utilizează o rețea de site-uri internet interconectate cu linkuri pentru a stimula profilurile backlink și pentru a clasifica anumite site-uri mai mari în rezultatele căutării Google. Unele rețele de legături pot fi cunoscute și ca rețele private de bloguri (PBN). Rețelele de conectare și site-urile PBN sunt împotriva regulamentelor Google și sunt devalorizate sau penalizate atunci când sunt detectate.
  • Link popularity – o măsură a cantității și a calității site-urilor care leagă site-ul dvs.
  • Link Profile – Gruparea cumulativă a tuturor legăturilor care indică un anumit site web. Un profil de legătură poate fi folosit pentru a determina puterea, încrederea, subiectul și conținutul unui site web. Profilurile de legătură sunt importante pentru a determina locul în care se situează un site web în rezultatele căutării Google. Dacă un site web are un număr mare de linkuri de pe site-uri care nu sunt de încredere, adulți în natură, spam-uri sau îndrumări, profilul de legătură va avea un efect negativ asupra clasamentelor. Dacă un site web are un număr mare de linkuri de pe site-uri web care sunt furnizori puternici de conținut sau surse de informații reputate, aceasta va avea un efect pozitiv asupra clasamentelor.
  • Link text – textul conținut în (și uneori aproape) un hyperlink.
  • Linkbait – o piesă de conținut creată cu scopul principal de a atrage legături incoming.
  • Linkedin – un site web de socializare orientat spre conectarea profesioniștilor la locuri de muncă, întreprinderi și alți profesioniști din industria lor. Linkedin este, de asemenea, o platformă puternică pentru marketing, postarea de locuri de muncă și partajarea conținutului profesional.
  • Linkedin Advertising – Platforma de publicitate a LinkedIn. Prin intermediul diferitelor formate de anunțuri, agenții de publicitate pot licita în spațiul publicitar și pot viza segmente de public unice bazate pe titluri de locuri de muncă, ani de experiență, industrie și multe alte elemente demografice.
  • Log file – fișier care înregistrează activitatea pe un server Web.
  • Long domain name – nume de domeniu mai lungi decât cele 26 de caractere originale, până la o limită teoretică de 67 de caractere (inclusiv extensia, cum ar fi .com).
  • Long Tail Keyword – o frază de cuvinte cheie care are o lungime mai lungă și o hiper-specifică se potrivește în mod specific cu o interogare de căutare a utilizatorului. Un cuvânt cheie cu coada lungă primește mai puține căutări pe lună, dar are o intenție de căutare mai mare și, de obicei, o mai mică concurență de către companiile care doresc să servească conținut pentru acea interogare de căutare. De exemplu, un cuvânt cheie obișnuit ar putea fi “austin web designer”, dar un cuvânt cheie cu lungă coadă ar fi “austin web designer accesibil, care face site-uri WordPress”.
  • Lookalike Audience – O opțiune de direcționare oferită de serviciul de anunțuri Facebook. Acest segment de public este creat de la un public sursă (adică fanii paginii dvs. de pe Facebook, lista de e-mailuri), iar din această listă Facebook va identifica caracteristicile comune între membrii publicului. Facebook va viza apoi utilizatorii care prezintă interese sau calități similare.
  • LSI (Latent Semantic Indexing) – O metodă de indexare a motorului de căutare care creează o relație între cuvinte și fraze pentru a înțelege mai bine subiectul unui text. Indentificarea semantică latentă ajută motoarele de căutare să asigure rezultate cu mai multă precizie.
  • Managed WordPress hosting – găzduire web optimizată special pentru WordPress, unde compania de găzduire își asumă multe dintre sarcinile de întreținere de rutină.
  • Manual Submission – adăugarea manuală a unei adrese URL către motoarele de căutare.
  • Map Pack – Secțiunea din paginile cu rezultatele căutării Google care conțin trei companii listate într-o secțiune a hărții locale. Pachetul de hărți se afișează pentru interogări cu intenție locală, tip general de afaceri sau căutare de lângă mine.
  • Marketing automation – utilizarea software-ului pentru automatizarea sarcinilor repetate legate de activitățile de marketing și conectarea diferitelor părți ale canalului de marketing.
  • Marketing plan – partea din planul de afaceri care conturează strategia de marketing pentru un produs sau serviciu.
  • Media kit – o resursă creată de un editor pentru a ajuta cumpărătorii de anunțuri potențiali să evalueze oportunitățile de publicitate.
  • Mediu (sursă / mediu) – Mediu este categoria generală de trafic către un site urmărit în Google Analytics. Câteva exemple de medii comune sunt: organic, CPC, e-mail, recomandare
  • Meta Description – una dintre metaetichetele care oferă o descriere a paginii în 160 de caractere. Descrierea meta este un aspect important al unei pagini web, deoarece este ceea ce apare în căutările Google și în alte rezultate ale motorului de căutare.
  • Meta Keyword – o meta-tag specifică care afișează adresele de cuvinte cheie specifice dintr-o pagină. După ce marca de meta-cuvinte a fost abuzată pe anumite site-uri web, cuvintele cheie enumerate nu mai se aplică modului în care o pagină este clasificată de către Google și alte motoare de căutare.
  • META tag generator – instrument care va scoate etichete META pe baza informațiilor de pe pagina de intrare.
  • META Tags – Fragmente HTML adăugate la codul unei pagini web care adaugă informații contextuale pentru crawlerele web și motoarele de căutare. Motoarele de căutare utilizează date meta pentru a vă ajuta să decideți ce informații dintr-o pagină Web să fie afișate în rezultatele lor. Exemplu de metaetichete includ data la care a fost publicată pagina, titlul paginii, autorul și descrierile imaginilor.
    Moderator – la un forum, cineva încredințat de administrator pentru a ajuta discuțiile să rămână productiv și în cadrul liniilor directoare.
  • Mousetrapping – utilizarea de trucuri de browser într-un efort de a păstra un vizitator captiv la un site, de multe ori prin dezactivarea butonului “Back” sau generarea de ferestre pop-up repetate.
  • Multivariate testing – o metodă în cercetarea de marketing în care se modifică simultan mai multe variabile într-un scenariu de control și se testează strategiile alternative, pentru a îmbunătăți eficacitatea strategiei de marketing finale.
  • NAP (Name, Address, Phone Number) – un acronim pentru citări locale. Consistența în numele, adresa și numărul citărilor este o piesă importantă a unei campanii locale SEO. Pentru a construi o autoritate SEO locală, numele unei companii, adresa și numărul de telefon ar trebui să fie listate pe site-urile de citate locale, cum ar fi Yelp, Google Business, Angie’s List, Yellowpages, Better Business Bureau, Foursquare și multe altele.
  • Navigation – ceea ce facilitează mișcarea de la o pagină Web la o altă pagină Web.
  • Netiquette – scurt pentru eticheta de rețea, codul de conduită privind comportamentul online acceptabil.
  • Network effect – fenomenul prin care un serviciu devine mai valoros pe măsură ce mai mulți oameni îl folosesc, încurajând astfel un număr din ce în ce mai mare de adoptatori.
  • Nofollow – un atribut HTML Link care comunică crawlerelor web și motoarelor de căutare că link-ul către pagina web de destinație nu ar trebui să transfere proprietăți SEO (adică nu ar trebui să dea beneficii SEO destinatarului). Conform recomandărilor Google, orice legătură care este nefiresc (cum ați plătit pentru un comunicat de presă sau ați dat un jurnalist un perk pentru a scrie despre produsul dvs.) ar trebui să aibă o etichetă nofollow.
  • Opt-in email – e-mail solicitat în mod explicit de către destinatar.
  • Opt-out – (1) tipul de program care presupune includerea, dacă nu se prevede altfel. (2) să vă îndepărtați de la un program de oprire.
  • Organic – O sursă de trafic către un site care vine prin clic pe un rezultat al motorului de căutare neplătit. Traficul ecologic este măsurarea principală a unei campanii de SEO și crește ca un site de rang mai bun pentru cuvintele cheie sau pentru mai multe cuvinte cheie în motoarele de căutare.
  • Organic search – intrările neplătite într-o pagină cu rezultatele motorului de căutare care au fost derivate pe baza relevanței conținutului lor pentru interogarea cuvântului cheie.
  • Outbound link – un link spre un site în afara site-ului.
  • Page view – solicitați încărcarea unei singure pagini HTML.
  • Pagejacking – furtul unei pagini de pe site-ul original și publicarea unei copii (sau a unei copii aproape) pe un alt site.
  • Pass-along rate – procentul de persoane care transmit un mesaj sau un fișier.
  • PPC (Pay per click) – model de plată publicitară online, în care plata se bazează exclusiv pe clicuri de calificare.
  • PPL (Pay per lead) – model de plată publicitară online, în care plata se bazează exclusiv pe potențialii clienți.
  • PPS (Pay per sale) – model de plată publicitară online, în care plata se bazează exclusiv pe vânzări calificate.
  • Payment threshold (pragul de plata) – comisionul minim acumulat pe care un afiliat trebuie să câștige pentru a declanșa plata de la un program de afiliere.
  • PayPal – un serviciu de plată online care permite utilizatorilor să facă cumpărături și să primească plăți prin intermediul unei adrese de e-mail definite de utilizator.
  • PBN (Private Blog Network) – cunoscută și ca o rețea de link-uri, o rețea privată de bloguri este o colecție de site-uri private care se leagă între ele. Aceste rețele sunt destinate să manipuleze motoarele de căutare prin adăugarea unor cantități mari de linkuri noi la profilul de legătură al unui site web.
  • PDF – Un format digital de documente care oferă o imagine digitală de text sau grafică. Documentele PDF sunt tipul de document preferat la încărcarea documentelor pe internet din cauza ușurinței utilizării și a capacității sale de a fi importate sau convertite cu ușurință. PDF-urile pot fi citite și indexate de Google la fel ca o pagină web obișnuită.
  • Penalty – O infracțiune emisă de Google, unui webmaster, pentru încălcarea regulilor Google. Pedeapsa este emisă de Google prin Search Console și poate duce la eliminarea site-urilor de la rezultatele motorului de căutare. Problemele care au provocat pedeapsa trebuie să fie reparate înainte ca pedeapsa să fie ridicată și odată ce pedepsa este ridicată, poate dura ceva timp pentru a reveni la rangul anterior în rezultatele căutării Google. Penalitatea se poate referi, de asemenea, la o “pedeapsă algoritmică” care este, de fapt, un nume greșit; un site web ar putea fi prost în rezultatele căutării din cauza unei probleme pe care algoritmul Google a găsit-o în site. Cu toate acestea, aceasta nu este o “pedeapsă”, ci o problemă de clasificare. Pentru a exista o pedeapsă adevărată, ar trebui să existe o acțiune manuală de la Google, așa cum este indicată prin mesajul trimis webmasterului în Search Console.
  • Permission marketing – marketing centrat în jurul obținerea consimțământului clientului de a primi informații de la o companie.
  • Podcast – o serie de fișiere audio sau video care sunt sindicalizate pe Internet și stocate pe dispozitive de calcul client pentru o redare ulterioară.
  • Pop-under ad – un anunț care se afișează într-o fereastră nouă de browser în spatele ferestrei browserului curent.
  • Pop-up ad – un anunț care se afișează într-o fereastră nouă a browserului.
  • Portal – un site care oferă o suită de servicii utilizate în mod obișnuit, care servește drept punct de plecare și punct de acces frecvent către Web (portal web) sau un subiect de nișă (portal vertical).
  • Premium WordPress theme – o temă codată pentru sistemul de management al conținutului WordPress care costă bani.
  • Query (Interogare) – Termenul dat pentru ce tip de utilizator și căutări utilizează motoare de căutare precum Google, Bing și Yahoo. Exemple de interogări includ “”electrician austin””, “”cum știu dacă am un raton în podul meu””, “”distanța până la cel mai apropiat magazin de cafea”” și multe altele.”
  • Quality Score – Evaluarea Google AdWords a relevanței și calității cuvintelor cheie utilizate în campaniile PPC. Aceste scoruri sunt în mare măsură determinate de relevanța copiei de anunțuri, de rata de clic așteptată, precum și de calitatea și relevanța paginii de destinație. Scorul de calitate este o componentă în determinarea licitațiilor publicitare, prin urmare un scor ridicat poate duce la o clasare mai ridicată a anunțurilor la costuri mai mici.
  • Rankings – Un termen general pentru locul în care apare un site web în rezultatele motorului de căutare. Site-ul “clasifică” creșterea sau scăderea în timp a diferiților termeni de căutare sau a interogărilor. Clasarea este specifică fiecărui cuvânt cheie, astfel încât un site web poate avea cuvinte cheie care apar pe prima pagină și altele care nu.
  • Rate card – document care detaliază prețurile pentru diferite opțiuni de plasare a anunțurilor.
  • Reciprocal Link – două site-uri care se leagă între ele, în mod obișnuit în scopul explicit de a crește clasarea ambelor motoare de căutare. Aceste tipuri de legături sunt uneori considerate manipulative de către motoarele de căutare, care pot suporta o pedeapsă sau o devalorizare împotriva ambelor site-uri.
  • Rectangle ad – oricare dintre dimensiunile de banner mari, dreptunghiulare sugerate de IAB.
  • Redirect – Un mod prin care un browser web ia un utilizator de la o pagină la alta fără ca utilizatorul să facă clic sau să facă orice intrare. Există diferite tipuri de redirecționări (cele mai frecvente fiind redirecționarea 301), care servesc unor scopuri diferite. De obicei, acest lucru contribuie la îmbunătățirea experienței utilizatorilor pe un site Web.
  • Referral – un mediu marcat în Google Analytics care reprezintă o vizită de site web provenită de pe un alt site web (spre deosebire, de exemplu, de o căutare Google). Când utilizatorii fac clic pe un link către o altă pagină de internet externă, se spune că au fost “referiți” acolo.
  • Rel Canonical – În HTML, “rel” este un atribut asociat cu linkuri. “Canonical” poate fi aplicat atributului “rel”, care va face legătura cu pagina originală sau cu autoritate din care este utilizat sau referit conținutul. Pagina “canonică” este conținutul original, iar orice pagină care face referire la aceasta este o pagină duplicat sau similar. Se folosește pentru a preveni problemele de conținut duplicat și pentru a menține clasamentul motorului de căutare.
  • Remarketing – cunoscut și ca retargeting, un tip de anunț plătit care permite agenților de publicitate să afișeze anunțuri clienților care au vizitat deja site-ul lor. Odată ce un utilizator vizitează un site, o mică bucată de date numită “cookie” va fi stocată în browser-ul utilizatorului. Atunci când utilizatorul accesează alte site-uri, acest modul cookie poate permite afișarea anunțurilor de remarketing. Remarketingul permite agenților de publicitate să “urmărească” utilizatorii în jurul lor în încercarea de a readuce utilizatorul înapoi la site-ul original.
  • Rep firm – partener de vânzări de anunțuri specializat în vânzări cu un singur site.
  • Responsive Web Design – O filozofie a creării unui site web care să permită afișarea corectă a conținutului, indiferent de mărimea ecranului sau dispozitiv. Site-ul dvs. va “răspunde” la dimensiunea ecranului pe care fiecare utilizator o are, se va micșora și se va reorganiza pe ecrane mai mici și va fi extinsă pentru a completa în mod corespunzător pe cele mari.
  • Return days – numărul de zile în care un afiliat poate câștiga un comision pentru o conversie (vânzare sau plumb) de către un vizitator referitor.
  • Rich media – un nou media care oferă o experiență îmbunătățită în raport cu formatele vechi, de masă.
  • ROAS – reprezintă valoarea cheltuielilor de returnare a anunțurilor. O metrică de marketing PPC care demonstrează profitul realizat comparativ cu suma de bani cheltuită pe anunțuri. Similar cu ROI.
  • Robots.txt – Un fișier text stocat pe serverul unui site web care conține reguli de bază pentru indexarea robotilor care “accesează cu crawlere” site-ul. Acest fișier vă permite să permiteți (sau să interzicați) anumite fișiere și foldere de la a fi văzute de robotul crawler, ceea ce vă poate menține paginile indexate doar la paginile pe care le doriți.
  • ROI – Afișează rentabilitatea investiției. Pentru ca o afacere să primească o rentabilitate a investiției pozitivă, trebuie să câștige mai mulți bani prin intermediul canalelor de marketing decât aceștia cheltuiesc pentru marketingul propriu-zis.
  • RSS – Stare pentru o sindicalizare foarte simplă. Este o modalitate prin care utilizatorii pot urmări actualizările la mai multe site-uri web (site-uri de știri, bloguri și multe altele) într-un singur loc, spre deosebire de necesitatea de a verifica manual fiecare site individual. Un flux RSS este un loc în care toate actualizările sunt urmărite împreună, într-un format ușor de vizualizat.
  • RON (Run of Network) – opțiunea de cumpărare a anunțurilor în care pot fi afișate destinații de plasare a anunțurilor în orice pagini de pe site-uri dintr-o rețea publicitară.
  • ROS (Run of Site) – opțiunea de cumpărare a anunțurilor în care pot apărea destinații de plasare ale anunțurilor în orice pagină a site-ului țintă.
  • Schema Markup – cod care este adăugat la codul HTML al unui site web pentru a oferi motoarelor de căutare informații mai relevante despre o afacere, o persoană, un loc, un produs sau un lucru. De asemenea, cunoscute sub numele de fragmente bogate sau date structurate.
  • Search Engine – un program care caută un index de informații și returnează rezultate utilizatorilor pe baza cuvintelor cheie corespunzătoare. Cele mai cunoscute motoare de căutare sunt Google, Youtube, Bing și Yahoo.
  • Search engine optimization (optimizarea motorului de căutare) – procesul de alegere a expresiilor de cuvinte cheie direcționate legate de un site și asigurarea faptului că site-ul se plasează bine atunci când acele expresii de cuvinte cheie fac parte dintr-o căutare pe Web.
  • Search engine spam (motorul de căutare spam) – manipulare excesivă pentru a influența clasamentul motorului de căutare, adesea pentru paginile care conțin puțin sau deloc conținut relevant.
  • Search engine submission – actul de furnizare a unei adrese URL către un motor de căutare în încercarea de a face un motor de căutare conștient de un site sau o pagină.
  • Search Network – Un grup de site-uri web în care pot apărea anunțuri. Rețeaua de căutare Google, de exemplu, este un grup de site-uri web Google și non-Google care colaborează cu Google pentru a afișa anunțuri text.
  • Search Operator – un modificator de text care poate fi utilizat în căutările Google pentru a reveni la rezultate mai precise. Operatorii de căutare în esență acționează ca comenzi rapide la o căutare avansată.
  • Search retargeting – utilizarea istoricului de căutare al unui vizitator al site-ului ca bază pentru anunțurile pe care vizitatorul le va vedea.
  • Self-serve advertising  – publicitate care poate fi achiziționată fără ajutorul unui reprezentant de vânzări.
  • SEM (Search Engine Marketing) – un termen nebulos care se poate aplica fie 1. Orice marketing digital care implică utilizarea unui motor de căutare, sau 2. Numai marketingul digital plătit care implică un motor de căutare, și anume: PPC (pay-per- clic). Nu există un standard industrial în ceea ce privește definiția corectă, cu toate acestea aceasta este cea mai frecvent utilizată.
  • SEO (Optimizarea motorului de căutare) – procesul de îmbunătățire a performanței și poziționării site-ului în rezultatele motorului de căutare organică printr-o varietate de metodologii, inclusiv producția sau îmbunătățirea conținutului, îmbunătățirea tehnică și a codului și achiziționarea de link-uri.
  • SERP – reprezintă pagina cu rezultatele motorului de căutare, pagina care conține o listă cu rezultatele căutării care este returnată cercetătorului după ce a trimis o căutare de cuvinte cheie.
  • Session – O metrică din Google Analytics care măsoară un utilizator care interacționează cu un site Web într-o anumită perioadă de timp, pe care Google îl implică la 30 de minute. O sesiune nu depinde de câte pagini sunt vizionate, deci dacă o persoană merge la un site web și se uită în jur de 20 de minute pe pagini diferite, ar conta ca o sesiune.
  • Shopping cart  (coș de cumpărături )- software utilizat pentru a face catalogul de produse al unui site disponibil pentru comenzi online, prin care vizitatorii pot selecta, vizualiza, adăuga / șterge și cumpăra mărfuri.
  • Sig file – un scurt bloc de text la sfârșitul unui mesaj care identifică expeditorul și furnizează informații suplimentare despre acesta.
  • Siri – tehnologia Apple de căutare a vocii care permite căutarea fara mâini pe iPhone și alte produse Apple.
  • Site search – funcția de căutare specifică unui site.
  • Sitelink – o extensie a anunțurilor în Google Adwords care apare sub copia principală a anunțului, care face legătura cu o anumită pagină de pe site (adică contactați-ne, Despre noi etc.). Anunțurile pot avea de la 2-6 sitelinkuri.
  • Sitemap – Un fișier sau o pagină XML de pe un site web care afișează toate paginile și postările pentru motoarele de căutare. Acest document ajută motoarele de căutare să înțeleagă rapid tot conținutul pe care ar trebui să îl cunoască pe un anumit site web.
  • Skyscraper ad – un anunț online semnificativ mai înalt decât bannerul vertical de 120 × 240.
  • Slug – Slang pentru porțiunea unei adrese URL care apare după .com. De exemplu, pagina de pornire ar putea fi http://www.domain.com, dar pentru pagina Contactați-ne, la sfârșitul adresei URL, s-ar adăuga un slug pentru a direcționa browserul către o pagină a site-ului, respectiv http: // www.domain.com/contact-us.
  • Social networking (rețele sociale) – procesul de creare, construire și cultivare a comunităților virtuale și a relațiilor dintre oameni online.
  • Source – Un termen din Google Analytics care ajută webmasterii să clasifice unde provine traficul (adică “sursa” traficului web). Sursa poate fi un motor de căutare (de exemplu, Google) sau un domeniu (site-example.com)
  • Spam – Un termen larg care include numeroase activități diferite în domeniul marketingului digital, care se fac fie pentru a ajuta un site să aibă un rang mai bun, fie pentru a dăuna unui site web competitiv. Spamul este adesea văzut sub forma a sute sau mii de backlink de calitate scăzută, care au fost construite de o SEO pălărie neagră pentru a manipula clasamentele.
  • Spider – un program automatizat care vizitează site-uri, uneori denumit și “crawler” sau “bot”. Un spam spider vizitează site-uri web din motive nefaste, afișând adesea în Google Analytics ca trafic junk. Cu toate acestea, Google utilizează un bot pentru a accesa cu crawlere site-urile web, astfel încât acestea să poată fi clasate și adăugate la căutarea Google.
  • Splash page – o pagină de branding înaintea paginii de pornire a unui site Web.
  • Sponsorship – publicitate care încearcă să stabilească o asociere și o integrare mai profundă între un agent de publicitate și un editor, care implică adesea plasări coordonate dincolo de banner.
  • Stickiness – timpul petrecut într-un anumit loc într-o anumită perioadă de timp.
  • Style Sheet – Termen scurt pentru CSS (Cascading Style Sheet). CSS un document de cod care spune HTML site-ului web cum ar trebui să apară pe ecran. CSS este un document de economisire a timpului pentru designerii de web, deoarece acestea pot personaliza secțiuni de cod HTML, mai degrabă decât să modeleze linii individuale de cod unu la un moment dat.
  • Super affiliate – un afiliat capabil să genereze un procent semnificativ din activitatea unui program de afiliere.
  • Surround session – secvența de publicitate în care un vizitator primește anunțuri de la un singur agent de publicitate pe parcursul unei vizite întregi a site-ului.
  • Tag – În WordPress, o etichetă este un marker de identificare utilizat pentru a clasifica diferite postări în funcție de cuvinte cheie și de subiect. Similar cu categoriile WordPress, etichetele sunt mai granulate și mai specifice, în timp ce categoriile sunt largi și tematice.
  • Text ad – publicitate utilizând hyperlink-uri bazate pe text.
  • Title Tag – Un element HTML care este folosit pentru a descrie un subiect specific al unei pagini web. Etichetele titlu sunt afișate în bara de sus a unui browser web. În SEO, este cea mai bună practică să aveți etichete descriptive care să conțină cuvintele cheie principale, și nu ceva de bază, cum ar fi “acasă”.
  • Top 10 – primele zece rezultate ale motorului de căutare pentru un anumit termen de căutare.
  • Traking Code – un script, adesea plasat în antetul, subsolul sau pagina de mulțumire a unui site care transmite informația de-a lungul instrumentelor software în scopul colectării de date. Unelte cum ar fi Google Analytics, Google Adwords utilizează coduri de urmărire, astfel încât să poată urmări informații despre utilizatorii care vizualizează un site.
  • Trick banner – un anunț banner care încearcă să-i înșele pe oameni să facă clic, adesea prin imitarea unui mesaj de sistem de operare.
  • Twitter – O platformă social media în care utilizatorii interacționează sau “tweet” prin postarea unui mesaj sau răspunsul la un mesaj cu 140 de caractere sau mai puțin. Fiecare tastă de pe o tastatură este considerată un caracter. Twitter este folosit pentru a partaja informații și link-uri, și utilizează hashtag-uri pentru a clasifica informațiile. Tweets sunt de obicei publice și pot fi văzute de oricine. Dacă sunteți urmat de un alt utilizator, acel utilizator vă va vedea tweets în feed. În mod similar, veți vedea tweets-ul celor care le urmăriți în feed.
  • Twitter Advertising – Permite comercianților să promoveze un tweet pe fluxurile utilizatorilor, fără ca acel utilizator să urmeze marca dvs. pentru ca acesta să apară în feedul lor. Aceste anunțuri pot fi folosite pentru a crește gradul de conștientizare a mărcii, pentru a câștiga mai mulți adepți, pentru a extinde media socială și / sau pentru a contacta clienții potențiali cu privire la un produs sau serviciu.
  • Two tier affiliate program (program de afiliat cu două niveluri) – structură de program afiliat, prin care afiliații câștigă comisioane pentru conversiile lor, precum și conversii ale webmasterilor pe care îi referă la program.
  • UI – Stative pentru interfața cu utilizatorul. Interfața cu utilizatorul este zona în care un utilizator interacționează cu ceva printr-un dispozitiv digital. UI bun ar trebui să fie fluid și ușor pentru majoritatea oamenilor să înțeleagă.
  • Underdelivery – livrarea de mai puține afișări, vizitatori sau conversii decât cele contractate pentru o anumită perioadă de timp.
  • Unique Visitors – o metrică folosită în analiza web pentru a arăta câte persoane diferite, unice vizionează un site web într-o perioadă de timp. Vizitatorii unici sunt urmăriți de adresele lor IP. Dacă un vizitator vizitează mai multe site-uri de mai multe ori, acestea vor fi luate în considerare numai o singură dată în valoarea unică a vizitatorilor.
  • URL – reprezintă Uniform Resource Locator și este adresa unei pagini web. Adresa URL se referă la ce pagină web specifică un browser web care văd.
  • Usability (utilizabilitate) – (a se vedea utilitatea site-ului Web)
  • UX – reprezintă experiența utilizatorului. UX se referă la modul în care un utilizator interacționează cu un site web sau cu o aplicație (unde dau clic pe paginile pe care le accesează). UX poate fi modelat prin testarea diferențelor în aspectul paginilor, CTA-urilor, culorilor, conținutului etc. pentru a îmbunătăți ratele de conversie. Având un bun UX este crucial pentru a avea o afacere bună, deoarece conduce repetarea utilizatorilor și implicarea.
  • Vertical banner – un anunț banner cu o lățime de 120 de pixeli și 240 de pixeli înălțime.
  • Viral marketing – fenomen de marketing care facilitează și încurajează oamenii să treacă de-a lungul unui mesaj de marketing.
  • Visitors – o metrică din Google Analytics care cuantifică un utilizator al unui site într-o anumită perioadă de timp. Vizitatorii sunt adesea împărțiți între “noii vizitatori” care navighează pentru prima dată în perioada de timp alocată sau “vizitatorii care se întorc” care au navigat deja cel puțin o dată în intervalul de timp dat.
  • Visits – Un termen vechi în Google Analytics care a fost recent modificat la “sesiuni”.
  • Vlog – un blog care publică conținut video.
  • Web 2.0 – A doua etapă majoră de dezvoltare a World Wide Web, marcată de trecerea de la pagini web statice la conținut dinamic, precum și de conținut media social și de conținut generat de utilizatori.
  • Web Browser – o aplicație software care permite navigarea pe World Wide Web.
  • Web design – selecția și coordonarea componentelor disponibile pentru a crea structura și structura unei pagini web.
  • Web director – organizate, listate categorii de site-uri Web.
  • Web hosting – afacerea de furnizare a stocării, conectivității și serviciilor necesare pentru a servi fișiere pentru un site web.
  • Web site traffic – numărul de vizitatori și vizite pe care le primește un site Web.
  • Web site usability – ușurința cu care vizitatorii pot folosi un site Web.
  • Webinar – un seminar online, folosit pentru a instrui, a informa sau a vinde publicului spectatori care s-au înscris pentru a vedea prezentarea.
  • Website – Un document de grup de documente care sunt accesibile pe World Wide Web.
  • White Hat – termen pentru comercianții digitali etici care nu participă la o activitate care ar putea fi văzută ca neetică sau ca spam.
  • Whois – un utilitar care returnează informațiile de proprietate despre domeniile de nivel 2.
  • Wireframe – un desen orar al unei pagini web care acționează ca primul pas în procesul de proiectare.
  • Word-of-mouth marketing – o metodă de marketing care se bazează pe interacțiuni sociale ocazionale pentru a promova un produs.
  • XML – Suport pentru limbajul etichetelor eXtensible. Similar cu HTML (Hypertext Markup Language) în sensul că este folosit în principal pentru a clasifica diferite date pentru computere și oameni pentru a le utiliza mai eficient. În termeni de bază, XML permite etichetele personalizabile pentru marcarea unor informații care altfel sunt dificil de înțeles de computere.
  • XML Sitemap– Un document în format XML care clasifică toate paginile relevante, postările, fișierele etc. ale unui site Web. Acest document nu este destinat utilizării umane, deși poate fi văzut de oameni. În schimb, sitemap-ul XML este conceput pentru a ajuta boturile crawlere ale motoarelor de căutare să găsească cu ușurință toate paginile pentru un anumit site web – foarte asemănătoare cu o foaie de parcurs sau un atlas pe care l-ar putea folosi atunci când conduceți o distanță lungă de mașină.
  • Yahoo! Advertising – anunțurile Yahoo și Bing sunt difuzate prin intermediul platformei de anunțuri Bing. Aceste motoare de căutare împărtășesc rețelele de publicitate.
    Yahoo! Search – cel de-al treilea motor de căutare din SUA, deținut de Yahoo. Începând cu anul 2009, motorul a fost alimentat de Bing.
  • Yelp – O platformă de revizuire socială și un motor de căutare care permite utilizatorilor să lase recenzii pentru companii. Yelp oferă, de asemenea, un program de publicitate care oferă agenților de publicitate capacitatea de a-și arăta activele de marketing pentru utilizatorii calificați Yelp pe baza căutărilor de cuvinte cheie.
  • YouTube – Un site de partajare video, cumpărat de Google în 2006. YouTube face parte din rețeaua publicitară Google. Youtube este în prezent al doilea motor de căutare cel mai folosit din lume.
  • YouTube advertising – YouTube oferă publicitate în 6 formate diferite. Anunțurile grafice, anunțurile suprapuse, videoclipurile care pot fi închise, anunțurile video care nu se pot închide, anunțurile pentru barele de protecție și cardurile sponsorizate; Aceste anunțuri pot fi create și difuzate prin intermediul platformei Google Adwords.
  • 301 Redirect – O metodă de redirecționare a unui vizitator dintr-o pagină web la o altă pagină web. Acest tip de redirecționare va fi utilizat pentru redirecționări permanente (de exemplu: aveți propriul site A.com și websiteB.com, dar doriți doar un singur site Web. Veți redirecționa tot traficul de pe websiteB.com la siteA.com, astfel încât toți vizitatorii sfarsit pe siteA.com)
  • 302 Redirect – O metodă de redirecționare a unui vizitator de la o pagină la alta, folosită doar pentru situații temporare. Pentru redirecționările permanente, folosiți un 301.
  • 404 Error – Mesajul de eroare care apare când un vizitator încearcă să meargă la o pagină web care nu există.